GJ Bramer Web & Organisatie

Industrieterrein Oosterzij 5
1851 NV Heiloo
085 3038679 of 06 22944082
Email

Hoe scoor je met locale SEO

Voor bedrijven is het van (levens)belang goed gevonden te worden in de zoekmachines.

lees verder

Social Media cheat sheet

Alle afbeeldingsformaten voor je social media

lees verder

Structured data, AMP en nog veel meer

Waarom zou je gebruik maken van structured data voor je online marketing?

lees verder

Before starting your new website

Here are 26 notes before you start your website

lees verder

Takeaways from Brighton SEO

Plenty practical Digital Marketing tips, enjoy!

lees verder

Binnen 5 jr helft marketingbudget via internet

13-10-2009

Online marketing

wordt steeds belangrijker.

Het aandeel van het marketingbudget dat naar online activiteiten gaat, is het afgelopen jaar verder gestegen van 21 procent naar 24 procent en naar verwachting van de Nederlandse marketeers zal binnen vijf jaar de helft van het budget naar online activiteiten gaan.

Dat blijkt uit een onderzoek van Synovate onder 414 marketeers in opdracht van het Tijdschrift voor Marketing. De onderzoeksresultaten worden gepresenteerd op 6 oktober tijdens Digitaal Willen We Allemaal in Utrecht.

Internet is volgens het onderzoek inmiddels een geïntegreerd onderdeel van de marketingoperatie: 84 procent van de ondervraagde marketeers houdt zich bezig met zowel traditionele als online communicatie. Het internet is geen vervanging, maar een aanvulling op traditionele media en in sommige gevallen zelfs een verbetering: binnen zes op de tien bedrijven is men van mening dat er met online marketing een effect is bereikt dat met traditionele media niet haalbaar was geweest.

De belangrijkste online trend van dit moment: drie kwart van de marketeers wil het internet gebruiken om hun doelgroep meer bij hun product of dienst te betrekken. Duidelijk is dat het managen van de word-of-mouth in de nabije toekomst een sleutelactiviteit zal zijn voor marketeers. Het gebruik van user generated content en crowdsourcing is nu nog beperkt, maar men verwacht een forse groei. De Twitter-hype wordt door marketeers duidelijk met reserve bekeken. Op dit moment is een op de vijf marketeers actief bezig op dit front, maar naar verwachting zal dit de komende vijf jaar maar in bescheiden mate groeien.

Het gehele onderzoek staat in het oktobernummer van het Tijdschrift voor Marketing.

Alle nieuwsberichten: