GJ Bramer Web & Organisatie

Industrieterrein Oosterzij 5
1851 NV Heiloo
085 3038679 of 06 22944082
Email

Social Media cheat sheet

Alle afbeeldingsformaten voor je social media

lees verder

Structured data, AMP en nog veel meer

Waarom zou je gebruik maken van structured data voor je online marketing?

lees verder

Before starting your new website

Here are 26 notes before you start your website

lees verder

Takeaways from Brighton SEO

Plenty practical Digital Marketing tips, enjoy!

lees verder

How to use colours

On your website or else: how are colours received?

lees verder

Browser Google Chrome wint terrein in Nederland

25-03-2010

Google Chrome is de sterkste stijger onder de browsers in Nederland. In de afgelopen twaalf maanden wist het net geen zeven procent marktaandeel te veroveren. Internet Explorer blijft evenwel oppermachtig.

Het marktaandeel van Chrome in Nederland bedraagt in maart 2010 6,76 procent. Een jaar geleden was dat nog 1,24 procent. Ook Safari doet het niet slecht door van 2,89 procent naar 4,06 procent te groeien.

Die procenten snoepen ze vooral af van Internet Explorer. Dat zag zijn populariteit zakken van 73,91 procent vorig jaar naar 66,87 procent dit jaar. Firefox kan 20,41 procent van de Nederlanders bekoren, een lichte daling tegenover vorig jaar. Opera ging in dezelfde periode van 0,94 naar 1,11 procent.

De cijfers zijn afkomstig van statistiekenbedrijf StatCounter. De Nederlandse statistieken volgen dezelfde trend als bijvoorbeeld in België, maar ten opzichte van de rest van de wereld valt op dat Firefox en Opera het hier iets minder goed doen. Internet Explorer is bij ons dan weer populairder, want het wereldwijde gemiddelde bedraagt 45,5 procent.

Als we kijken naar de specifieke browserversies, dan ligt het beeld wel wat genuanceerder. Hier is Internet Explorer 8 (42,70 procent) de populairste browser, gevolgd door versie 7 (19,63 procent). Daarna komen Firefox 3.6 (9,43 procent) en 3.5 (8,99 procent).

Bron: ZDNet

Alle nieuwsberichten: