GJ Bramer Web & Organisatie

Industrieterrein Oosterzij 5
1851 NV Heiloo
085 3038679 of 06 22944082
Email

Hoe scoor je met locale SEO

Voor bedrijven is het van (levens)belang goed gevonden te worden in de zoekmachines.

lees verder

Social Media cheat sheet

Alle afbeeldingsformaten voor je social media

lees verder

Structured data, AMP en nog veel meer

Waarom zou je gebruik maken van structured data voor je online marketing?

lees verder

Before starting your new website

Here are 26 notes before you start your website

lees verder

Takeaways from Brighton SEO

Plenty practical Digital Marketing tips, enjoy!

lees verder

BP koopt Google zoektermen

13-06-2010

BP heeft op Google en Yahoo zoektermen over de olieramp gekocht, zodat de eerste link die de zoekmachines geven steeds naar een nieuwssite van de oliemaatschappij zelf verwijst. BP probeert met de site zijn imago op te poetsen.

Als Amerikanen bij Google of Yahoo zoeken op steekwoorden als 'oil spill' zien ze boven aan de lijst resultaten een gesponsorde link naar BP's nieuwssite 'Gulf of Mexcio Response'. "We hebben zoektermen op zoekmachines als Google gekocht om het mensen gemakkelijker te maken om meer over ons werk in de Golf van Mexico te weten te komen en om links te bieden naar informatie over het indienen van claims, het rapporteren van olie op het strand en het aanmelden van vrijwilligers", bevestigt de woordvoerder van BP tegen ABC News. De gesponsorde link heeft als tagline 'Learn more about how BP is helping'. Zoektermen omtrent de ramp domineren al weken de ranglijsten bij de zoekmachines.

BP ligt in de VS onder vuur, nu een oplossing voor de milieuramp uitblijft. Met de marketingactie probeert de oliemaatschappij een eigen alternatief te bieden voor het negatieve nieuws over het bedrijf. Het kopen van de zoekwoorden is onderdeel van een grootscheeps pr-offensief van 50 miljoen dollar. Marketingdeskundigen wijzen erop dat onderzoek uitwijst dat veel internetters het verschil niet zien tussen een betaalde link als die van BP en een echte nieuwspagina in de resultatenlijst. In de VS is er echter kritiek op de wijze waarop BP de informatie over de ramp naar zijn hand probeert te zetten om zijn gezicht te redden.

Bron: Tweakers.net

Alle nieuwsberichten: