GJ Bramer Web & Organisatie

Industrieterrein Oosterzij 5
1851 NV Heiloo
085 3038679 of 06 22944082
Email

Structured data, AMP en nog veel meer

Waarom zou je gebruik maken van structured data voor je online marketing?

lees verder

Before starting your new website

Here are 26 notes before you start your website

lees verder

Takeaways from Brighton SEO

Plenty practical Digital Marketing tips, enjoy!

lees verder

How to use colours

On your website or else: how are colours received?

lees verder

10 geboden voor Social Media

15-05-2011

Hier onder een lijstje do's en dont's.

  1. Social Media zijn geen vervanging van direct face-to-face contact. Social Media zijn prima in te zetten als versterking van het het aangaan en onderhouden van contacten.
  2. Richt je op je publiek, geef dat wat er wordt gevraagd. Deel je kennis, ben echt geïnteresseerd en sta open voor mensen die contact willen maken.
  3. Geef ruimte voor fouten. In alle communicatie gaan dingen fout, dus ook bij Social Media. Dat is allemaal onderdeel van je poging een vruchtbare dialoog op te starten en te onderhouden.
  4. Ben aanwezig. Maak een profiel en ben daar waar je publiek actief is.
  5. Maak deel uit van de groep. Praat met je contacten en niet tot. Luister wat er wordt gezegd. 2-weg communicatie is een essentieel onderdeel van Social Media.
  6. Meet en weet. Zet een aantal meetpunten uit en meet wat bij je past en het meeste oplevert. Het mooie van al die online zaken is dat, in tegenstelling tot veel traditionele media, alles eigenlijk meetbaar is!
  7. Je hoeft geen controle uit te oefenen, je kunt door beïnvloeding veel tot stand brengen en vaak beter.
  8. Ben kieskeurig. Je kunt niet overal met evenveel resultaat effectief aanwezig zijn. Kijk wat er bij je past, waar je boodschap past en waar je publiek zit.
  9. Je kunt rustig experimenteren. De ontwikkelingen in Social Media land gaan snel, dus ben niet bang om af en toe wat te proberen. Zie verder punt 8.
  10. Als het een keertje fout gaat, stap met open vizier in de discussie en duik niet weg. Stel je open en aanspreekbaar op. ‘Klachten zijn kansen’.

Goede zaken!

GJ Bramer, Google Adviseur

Hands on LinkedIn training, in 2 x 2 uur een werkend profiel

 

Alle nieuwsberichten: