GJ Bramer Web & Organisatie

Industrieterrein Oosterzij 5
1851 NV,  Heiloo
+31(0)853038679 of +31(0)6 22944082
Email

Hoe scoor je met locale SEO

Voor bedrijven is het van (levens)belang goed gevonden te worden in de zoekmachines.

lees verder

Social Media cheat sheet

Alle afbeeldingsformaten voor je social media

lees verder

Structured data, AMP en nog veel meer

Waarom zou je gebruik maken van structured data voor je online marketing?

lees verder

Before starting your new website

Here are 26 notes before you start your website

lees verder

Takeaways from Brighton SEO

Plenty practical Digital Marketing tips, enjoy!

lees verder

10 x scoren in Google

Google kan ook voor uw online marketing werken

Mensen begrijpen vaak niet dat er veel verschillende factoren zijn die bepalen of je wel of niet scoort in de zoekresultaten van Google. Hieronder wat zaken om in uw achterhoofd te houden als u zich afvraagt waarom uw site niet hoog in de zoekresultaten komt. Het zijn niet altijd de meest voor de hand liggende zaken die dat belemmeren.

Google

In de afgelopen jaren hebben we veel informatie verzameld door onder meer het lezen van Google’s Webmaster Guidelines, Google SEO Starter Guide, veel andere informatie en door het adviseren van en uitvoeren van SEO (search engine optimization of zoekmachinemarketing) trajecten voor diverse klanten. Als je al die informatie verzamelt kom je op een lijst van de meest belangrijke factoren die van belang zijn voor uw resultaten in Google.

Hier onze lijst van de 10 belangrijkste Google SEO factoren:

  1. De leeftijd van de domeinnaam : de leeftijd van de URL is erg belangrijk. Als je een domein een paar weken in je bezit hebt, heb je nog een lange weg te gaan. De realiteit is dat de leeftijd van de website helpt om vertrouwen op te bouwen. Als de website al een paar jaar online is, dan is de kans groot dat u al een gevestigde naam bent.
  2. Domein hosting: waar is uw site gehost? Zoek uit waar uw site is gehost, in welk land of op welk continent. Dit gegeven kan een rol spelen in de zoekmachine positie. Gebruik een vertrouwde partij om uw site te hosten. Als uw bedrijf is gevestigd in Nederland, gebruik dan een hosting in Nederland. Gebruik nooit de goedkoopste hoster. De realiteit is dat als u niet een goede hoster kunt betalen, u zich moet afvragen hoe serieus uw online presentatie moet zijn ...... misschien wat cru maar wel waar
  3. Uw buren: als u een virtuele server hebt waar uw website op draait, wees er dan zeker van dat niet een van de andere sites op de server is geclassificeerd als spam.
  4. URL structuur: zorg dat de url structuur netjes is. Er moeten geen vage ketens met tekens aan het eind van uw url staan. Dit is een van de zaken die een rol speelt binnen het onsite optimaliseren van uw website.
  5. Content (inhoud): content is zo enorm belangrijk! Om te beginnen moet u zorgen dat u tekst hebt op alle belangrijke pagina's.  Zorg vervolgens dat die tekst klopt en uw zoekwoorden op een natuurlijke manier verweven zijn in die tekst. Kort gesteld: schrijf ALTIJD uw content voor mensen, de bezoekers van uw webiste en NOOIT allen voor het doel in Google hoog te scoren. De content moet waarde leveren aan de bezoekers.
  6. Interne link structuur: zorg dat de pagina's van uw website goed aan elkaar gelinkt zijn. Bezoekers moeten op een makkelijke manier door uw website kunnen bladeren, van de ene pagina naar de andere. Zorg dat de code van uw site schoon is en beperkt flash en Javascript tot het minimum. Bottomline: zorg dat de website netjes is, makkelijk te gebruiken en zo gelinkt dat alles makkelijk is te vinden.
  7. Vertrouwen: hebt u in iedere geval een mailadres op uw website? Indien niet: alsnog doen! Google houdt van vetrouwenwekkende elementen op de site dus alles wat u kunt doen om vertrouwen te wekken bij de bezoeker helpt uw ranking. Wij adviseren onze klanten altijd om een telefoonnummer op alle pagina's van de site te vermelden. Maak het makkelijk voor bezoekers van uw site om zaken met u te doen en dat begint met het bieden van vertrouwen en dat begint met contact informatie op uw website.
  8. Zoekwoorden: zorg dat uw website is geoptimaliseerd door het gebruik van zoekwoorden. Dat betekent alle plaatjes met alt-tags, meta informatie op elke pagina en content aangepast. Denk er aan op een natuurlijke manier te optimaliseren gebaseerd op de inhoud op elke pagina van uw website.
  9. Weigeringspercentage: hoewel het weigeringspercentage op het eerste gezicht niets met Google van doen heeft, kan het gebeuren dat wordt opgemerkt dat niemand langer dan een paar seconden op uw website blijft alvorens weer weg te klikken. Zorg dat mensen uw site worden "ingezogen". Simpele zaken als een een video, nieuwsbrief, roep tot actie etc. zullen het weigeringspercentage in de tijd naar beneden helpen. Zorg dat uw goed het gedrag van bezoekers op uw site kunt meten met bijvoorbeeld Google Analytics.
  10. Uitgaande links: zorg dat de sites waar u naar linkt 100% relevant voor bedrijfstak/business zijn. Als u dieren verkoopt en linkt naar een juwelier dan is dat niet relevant en op de lange termijn kan dat effect hebben op uw ranking. Bottom line is dat als het zin heeft om te linken naar andere bedrijven, u dat vooral moet doen, maar bedenk wel dat u daarmee bezoekers weg kunt leiden van uw site.
  11. Inkomende links: eigenlijk past dit niet binnen een top 10 ............ maar het moet wel worden genoemd. De sleutel is om niet links te kopen of te ruilen. Promoot uw business online om in de loop van de tijd steeds meer bezoekers te trekken naar uw website. Als u dat goed doet, volgende de relevante links vanzelf.

**Opmerking: Google verandert regelmatig de algorithms en er komen steeds nieuwe zaken die belangrijk worden op dit terrein, zoals de laad-time van en pagina enzovoort. Als deze lijst een jaar oud is, kunnen we een aantal nieuwe elementen toevoegen.

 Er zijn veel factoren die Google gebruikt om website ranking te bepalen. Zorg dat u weet hoe die factoren goed in te zetten. Uiteindelijk gaat het allemaal om de relevantie en het vertrouwen dat u bij uw bezoekers (en Google) opbouwt in de loop van de tijd.

Met dank aan Nick Stamoulis

Neem voor advies over deze en andere online marketing zaken contact met uw Google Adviseur op.

Goede zaken!

GJ Bramer, Google Marketing Adviseur in Alkmaar
Bel voor een afspraak 085 3038679