Structured data, AMP en nog veel meer

Waarom zou je gebruik maken van structured data voor je online marketing?

lees verder

Before starting your new website

Here are 26 notes before you start your website

lees verder

Takeaways from Brighton SEO

Plenty practical Digital Marketing tips, enjoy!

lees verder

How to use colours

On your website or else: how are colours received?

lees verder

GJ Bramer Web & Organisatie

Industrieterrein Oosterzij 5
1851 NV,  Heiloo
+31(0)853038679 of +31(0)6 22944082
Email

SEO advies: begrijp je klant!

Als je niet de tijd neemt voorafgaand aan het proces dan kun je gedurende het traject belangrijke bronnen verliezen. Neem het project goed door, ook met je team. Kijk of de klant wel past binnen de cultuur van je bedrijf. Er zijn andere, meer passende bedrijven die de klant willen hebben als jij hem niet bedient. De klant zal je openhartigheid waarderen en je weet niet wat dat op termijn oplevert. Als je een klant aanneemt die niet bij je past, kan dat op termijn je reputatie beschadigen.
Het gezegde luidt niet voor niets: een goede reputatie komt te voet maar verlaat per paard .............

Hoe om te gaan met onbeschofte klanten:

Dit zijn allemaal vragen die je je moet stellen voordat je een nieuwe zoekmachinemarketing klant aanneemt.

Zorg ervoor dat je je duidelijk bent over je proces en procedures zodat daar later geen verwarring over ontstaat. Goede communicatie aan het begin is het meest belangrijk voordat je een nieuwe klant aannneemt. Als die communicatie niet vanaf de start goed is, dan zal de relatie nooit echt van de grond komen. Je kunt een relatie niet opbouwen per mail. Het is belangrijk de doelen van je klant goed vast te stellen. Ga er niet van uit dat iedere klant hetzelfde wil. Sommige gaan voor de verkopen en sommige gaan voor de online branding, 2 verschillende invalshoeken die elk een andere aanpak vragen.
Als je niet op tijd een goed aanpak kiest kan je campagne snel leiden tot een ontevreden klant. Als je in dat stadium bent aangeland, wordt het lastig terug te trekken zonder al te veel pijn ....
Neem de tijd om de geschiedenis van hun zaken te leren kennen. Zaken als hoe lang ze al zaken doen en of ze al eerder hebben gewerkt met een aanbieder van SEO. Neem de tijd om de techniek van de site te leren kennen. Kun je daar wat mee? Kun je daadwerkelijk de noodzakelijke veranderingen tot stand brengen in die bepaalde website?

SEO en klanten: los de puzzel op!

(SEO = zoekmachine optimalisatie)

In slechte economische tijden ben je geneigd elke klant aan te pakken om de schoorsteen maar te laten roken. Als je echter profijt van je dienstverlening wilt hebben moet je begrijpen wat je klant nodig heeft en zijn doelen in de toekomst. Je moet echt begrijpen wat je klant zoekt in combinatie met zijn verwachtingen voordat je hem aanneemt als klant. Zeker op het terrein van zoekmachinemarketing moet je duidelijk zijn.

 

Goede zaken!

GJ Bramer, Google Marketing Adviseur in Alkmaar

Bel voor een afspraak 072 5140689

Zoekmachineoptimalisatie of SEO richting klanten