GJ Bramer Web & Organisatie

Industrieterrein Oosterzij 5
1851 NV,  Heiloo
+31(0)853038679 of +31(0)6 22944082
Email

Structured data, AMP en nog veel meer

Waarom zou je gebruik maken van structured data voor je online marketing?

lees verder

Before starting your new website

Here are 26 notes before you start your website

lees verder

Takeaways from Brighton SEO

Plenty practical Digital Marketing tips, enjoy!

lees verder

How to use colours

On your website or else: how are colours received?

lees verder

9 manieren om je blog bij de tijd te houden

Bloggen is een van de best in te zetten Social Media

Ben je het een beetje zat, geen inspiratie voor blogs meer? Dat gebeurt vaker bij business bloggers. Toch is er op het internet zoveel nieuws te vinden, zoveel goede content dat je eigenlijk altijd vooruit kunt. En dat is onafhankelijk van de bedrijfstak waarin je actief bent.
Bij bloggen komt het vaak neer op hoe je de inspiratie oppikt en zo vertelt, dat je doelgroep daar wat mee kan. Of je nu over auto's, marketing of kantoorartikelen blogt, de manier om aan goede content te komen kan worden toegepast op elke bedrijfstak.

Beantwoord vragen van klanten.
Loop door de mail en post van je bedrijf heen en verzamel de vragen die in de loop van de tijd zijn gesteld. Probeer zonder gebruik te maken van vaktaal of jargon die vragen te beantwoorden in je blogs.

Denk niet alleen in tekst.
Tekst hoeft niet de enige inhoud van je blog te zijn. Je kunt prima video of audio gebruiken voor je blog. Denk eens aan een serie foto's van en een beurs of ander evenement. Misschien zijn er leuke video's beschikbaar over je vakgebied of industrie. Probeer eens te boggen zonder veel tekst en kijk of dat bevalt.

Verzamel informatie over je vakgebied of industrie.
Er is online zoveel informatie beschikbaar dat je die kunt verzamelen en aan je klanten beschikbaar kunt stellen. Zo bied je in je blog een samenvatting van relevante informatie voor je klanten wat ze tijd scheelt. Waar mogelijk wel bronvermelding gebruiken ....

Maak lijstjes of grafieken.
Beide zijn prima te gebruiken om snel veel informatie beschikbaar te stellen aan je klanten en zijn vaak leuk om te lezen. Denk ook aan een best-of, top 10 trends, hoe doe ik dat, enzovoort.

Referentie:  

Voor Tele2 hebben we advies uitgebracht


Kijk eens naar een gast auteur.
Denk aan experts in je vakgebied die bereid zijn om hun inzichten te delen en zo ook weer aan hun eigen marketing kunnen werken. Je gasten kunnen ook weer terug linken naar hun eigen bedrijf of blog en zo snijdt het mes aan meerdere kanten.
Daarnaast kunnen gasten ook weer inspiratie voor vervolg blogs leveren.

Maak gebruik van je analyse tools.
Met Google Analytics kun je zien waar je bezoekers zich bevinden, of ze wellicht met eeen mobiele telefoon werken of via wat voor pc ze op je site komen. Met die informatie kun je gericht op deze info schrijven in je blog. Stel dat veel bezoekers uit een bepaald land of gebied komen, dan kun je gericht op bijvoorbeeld trends in dat gebied bloggen.

Ga eens vreemd.
In elk vakgebied zijn er wel controversiele onderwerpen. Pak zo'n onderwerp en geef een eenzijdig standpunt weer in je blog. Zo val je goed op en bied je de mogelijkheid aan anderen om met tegengestelde standpunten te komen. Polariserende blogs trekken vaak de aandacht!

Bespreek
Lees literatuur over je vakgebied of kijk eens wat er aan ander materiaal verschijnt. Bespreek de bronnen, pik de hoogtepunten er uit en geef je mening. Je klanten krijgen een overzicht van nieuwe inzichten in jouw blog en zo bied je waarde.

Nieuws en nieuwsberichten
Gedraag je als reporter in je blogs. Wat is er recent aan nieuws over je industrie of vakgebied te melden en wat is interessant voor je lezers? Naast het helpen van je lezers zetten zoekmachines websites, die als eerste over iets berichten, vaak hoger in de zoekresultaten op dat specifieke onderwerp. Zo ben je goed bezig met SEO.

Goede zaken,

GJ Bramer, Google Internet Marketing Adviseur

Bel voor een afspraak 072 5140689


Lees de 9 vragen over Social Media