GJ Bramer Web & Organisatie

Industrieterrein Oosterzij 5
1851 NV,  Heiloo
+31(0)853038679 of +31(0)6 22944082
Email

Structured data, AMP en nog veel meer

Waarom zou je gebruik maken van structured data voor je online marketing?

lees verder

Before starting your new website

Here are 26 notes before you start your website

lees verder

Takeaways from Brighton SEO

Plenty practical Digital Marketing tips, enjoy!

lees verder

How to use colours

On your website or else: how are colours received?

lees verder

Wat elke B2B marketeer zou moeten weten:

Online (Google) marketing in een paar stappen

  • Maak het makkelijk voor prospects om je te vinden via de goede zoekwoorden. Denk na over het gebruik van goede zoekwoorden in de diverse social media die je inzet.
  • Content = King ! Gebruik bestaande content in diverse vormen zoals blogs, sites, podcasts en webinars om meer leads te krijgen.
  • Marketeers publiceren.
  • Gebruik anker-teksten op een goede manier in blogs en social networks om SEO of zoekmachine optimalisatie effectiever te maken.
  • Test email marketing alleen als je weet waarom je die test doet.
  • Luister naar je verkopers. Die weten het best welk type content de beste leads leveren. Optimaliseer je strategie rond die content.
  • Maak een lijst van marketing kreten van je zaak en die van je concurrenten en verwijder vervolgens de namen. Kunt je vertellen welke van je bedrijf is of lijken ze toch wel veel op elkaar?
  • Zorg dat werknemers ook via social media over je bedrijf en bedrijfstak kunnen praten.
  • Laat werknemers een eenheid uitstralen op social media met dezelfde logo's, pay offs etc. Maak een bedrijfspresentatie en biedt die b.v. via Slideshare aan, ook via de accounts van je medewerkers.

  • Zoek uit wat het best werkt als marketing door te kijken bij concurrenten en andere bedrijfstakken.
  • Bijna alle online content kan worden geoptimaliseerd voor zoekmachinemarketing.
  • Prospects vertellen het echt wel als ze niet meer betutteld willen worden.
  • Identificeer doelen en stel ze vast voor je inbound marketing strategie om tijdens de uitvoering daarvan een vinger aan de pols te houden.
  • Los de problemen van je klanten op en demonstreer dat luid en duidelijk binnen je marketing.
  • Meet de informatie die belangrijk is voor je business. Meet niet alles!
  • Loop oudere info in blogs e.d. na en update de call-to-action naar de juiste plaats. Erg belangrijk voor info die veel bezoekers genereert.
  • Je bedrijfsblog moet het beste business magazine zijn in de bedrijfstak.
  • Van alle zoekopdrachten in Google per dag is 20% nog nooit gedaan. Maak relevante content ook al zoekt men nu nog niet specifiek op die termen.
  • Basis marketing waarden en processen zijn ook belangrijk voor inbound marketing, dat is niet veranderd.
  • Alleen email marketing is niet genoeg. Gebruik diverse kanalen voor je marketing.
  • Mobiele marketing is een opkomend marketing platform voor B2B bedrijven.
  • Klanten zoeken naar je product dus zoekmachinemarketing is prima om kwaliteits leads binnen te halen.
  • Social content is vooral bedoeld om discussies uit te lokken en zo aandacht te krijgen, niet om mensen te laten lezen.
  • Technologie en speeltjes maken je bedrijf niet beter of slimmer.
  • Optimaliseer landingspages voor je positie in zoekmachines.

Goede zaken!
GJ Bramer, Google Marketing Adviseur in Alkmaar
Bel voor een afspraak 085 3038679

Moe van het bloggen? Geen inspiratie om te bloggen?